-
PROJEKTNE GLOSE
Arhitektonski događaj na lokaciji novog ALU ARTFORUMA zahtjeva poseban i iznimno uočljiv tipološki solid u slijedu uličnih kuća u Ilici.
Uobičajen i tipičan uzorak interpoliranog volumena i sadržaja ovdje nije tema. Posebnost sadržaja, neposredno susjedstvo i dvoličje glavnih pročelja (S i J) definiraju pristup i kompoziciju. Vizualnu impresiju formira duga, centralna perspektiva ulice u kojoj se sužena projekcija glavnog, reprezentativnog pročelja nove interpolacije kontinuirano stapa u ritmizirani slijed kuća. Količina i grafizam linija (horizontala i vertikala) koju sadrži novi, umetnuti arhitektonski korpus proporcionalan je količini istih u neposrednom okolišu. Ta, krhka ne uvijek potvrđena hipoteza 90-ih godina može biti provjeravana na svakom mjestu, a sada i ovdje. Kontrastni pristup složena je paradigma, različito tumačena i interpretirana. Izvjesno, uspješnost svakog dobrog rješenja implicira i potvrđuje pozitivna impresija identifikacije s mjestom i refleksija koju pruža samo rijetko dosegnuti sklad novostvorene arhitekture.
Galerija je namijenjena stalnom i privremenom postavu likovnih djela studenata i profesora ALU. Istovremeno, arhitektura ALUARTFORUMA mora postati prepoznatljivi znak mjesta i teme, prostorno tijelo u suglasju s postojećim, inspiracija za integralno rješenje kompleksa koji zauzima ALU i „pro futuro“ otvoreni sadržaj za prostorno i sadržajno umreženje s neposrednim i istočnim susjedom u Ilici 85 (na nivou podruma i eventualno 2. kata).
Bez sumnje, želi i treba postati kulturni i edukacijski reper, na duže vrijeme i s postojanom vrijednosti oblikovnog vokabulara. Svoj karakter posebnog mjesta i sadržaja apsorbira u arhitektonskoj kompoziciji, volumenima i materijalima koji podržavaju koncept „otvoreno-zatvoreno“, prednje (reprezentativno) i stražnje (park). Uvjetovana urbanističkim propozicijama i realnom prilagodbom sa susjednim autoritetima (kbr 83 i 87), bez mogućnosti hipertrofiranog kontrasta tj. bez volumenskih pretenzija i širenja prema parku, arhitektura reduciranog oblikovanja sugerira ideju jednostavnosti i osvaja introvertnom čistoćom.
Diskretna distorzija osnovnog, ortogonalnog volumena rezultat je nepravilnosti i napetosti koje pruža tlocrtna površina namijenjena gradnji čija volumenska projekcija postaje dinamična i atraktivna u cjelini i detalju (pogled niz Ilicu).
Integralnim kompozitom potvrdit će razložnost svoje pojavnosti. Ovo nije mjesto „BILBAO-efekta“ već elitni obrazovni kompleks, suzdržane i trajne estetike novog trezora umjetnosti bogate i ponosne tradicije.