• profil

    • biografija
    • nagrade
  • projekti

    • obiteljske kuće
      • kuća "g" | zagreb | 2008
      • kuća "o" | silba | 2012
      • kuća "m" | zagreb | 2012
    • upravne zgrade
      • hbk | zagreb | 2011
    • javni prostori
      • crkva sv. jurja | pag | 1994
      • trg petra krešimira IV | pag | 1996
      • javni wc | dubrovnik | 2002
      • riva | pag | 2005
      • trg kralja tomislava | opuzen | 2008
      • principij | rijeka | 2013
      • trg dr. Franje Tuđmana | zagreb | 2013
      • memorija sinagoge | zagreb | 2014
    • interijeri
      • v magazin | pag | 1986
      • "ban" caffe | zagreb | 1992
      • sv. juraj | pag | 1994
      • galerija "zebra" | ljubljana | 1996
      • optika "ghetaldus" | zagreb | 1998
      • banski dvori | zagreb | 1998
    • natječaji
      • riva | split | 2005
      • delta i luka baroš | rijeka | 2013
      • aluartforum | zagreb | 2014
      • bastion citadela | zadar | 2015
      • spomenik domovini | zagreb | 2016
    • izložbe
      • kogoj / fabijanić | zagreb | 2010
      • josip vaništa
        ukidanje retrospektive | zagreb | 2013
      • josip vaništa
        rukovet | zagreb | 2014
      • josip vaništa
        ishodišta | karlovac | 2014
      • josip vaništa
        vaništa'90 | zagreb | 2014
      • nenad fabijanić
        postamenti | zagreb | 2016
      • nenad fabijanić
        mit mijene | zagreb | 2017
    • scenografije
      • pastoralna simfonija | ljubljana | 1986
      • amadeus monumentum
        requiem | zagreb | 1991
      • plesovi erosa | split | 1998
      • johannes faust passion | zagreb
        2001 / 2015
    • studije
      • integrirani grad | zagreb | 2010
      • sveučilišna os | zagreb | 2013
  • predavanja

    • o iskustvima modernizacije
      povijesnih kazališta u europi
      varaždin | 2013
    • na zajedničkoj sceni | karlovac | 2014
    • integrativni dizajn | zagreb | 2014
    • duž i poprijeko magaševih putanja
      rijeka | 2014
    • ...što je fabijaniću baština...
      a baštini mediteran...
      rijeka | 2015
    • magazini soli - trezor paških posebnosti
      pag | 2015
  • studio

    • projektantski tim
    • kontakt

umjetnička galerija akademije
likovnih umjetnosti | aluartforum

zagreb 2014

foto
nacrti / renderi / modeli
video
  • PROJEKTNE GLOSE

    Arhitektonski događaj na lokaciji novog ALU ARTFORUMA zahtjeva poseban i iznimno uočljiv tipološki solid u slijedu uličnih kuća u Ilici.

    Uobičajen i tipičan uzorak interpoliranog volumena i sadržaja ovdje nije tema. Posebnost sadržaja, neposredno susjedstvo i dvoličje glavnih pročelja (S i J) definiraju pristup i kompoziciju. Vizualnu impresiju formira duga, centralna perspektiva ulice u kojoj se sužena projekcija glavnog, reprezentativnog pročelja nove interpolacije kontinuirano stapa u ritmizirani slijed kuća. Količina i grafizam linija (horizontala i vertikala) koju sadrži novi, umetnuti arhitektonski korpus proporcionalan je količini istih u neposrednom okolišu. Ta, krhka ne uvijek potvrđena hipoteza 90-ih godina može biti provjeravana na svakom mjestu, a sada i ovdje. Kontrastni pristup složena je paradigma, različito tumačena i interpretirana. Izvjesno, uspješnost svakog dobrog rješenja implicira i potvrđuje pozitivna impresija identifikacije s mjestom i refleksija koju pruža samo rijetko dosegnuti sklad novostvorene arhitekture.

    Galerija je namijenjena stalnom i privremenom postavu likovnih djela studenata i profesora ALU. Istovremeno, arhitektura ALUARTFORUMA mora postati prepoznatljivi znak mjesta i teme, prostorno tijelo u suglasju s postojećim, inspiracija za integralno rješenje kompleksa koji zauzima ALU i „pro futuro“ otvoreni sadržaj za prostorno i sadržajno umreženje s neposrednim i istočnim susjedom u Ilici 85 (na nivou podruma i eventualno 2. kata).

    Bez sumnje, želi i treba postati kulturni i edukacijski reper, na duže vrijeme i s postojanom vrijednosti oblikovnog vokabulara. Svoj karakter posebnog mjesta i sadržaja apsorbira u arhitektonskoj kompoziciji, volumenima i materijalima koji podržavaju koncept „otvoreno-zatvoreno“, prednje (reprezentativno) i stražnje (park). Uvjetovana urbanističkim propozicijama i realnom prilagodbom sa susjednim autoritetima (kbr 83 i 87), bez mogućnosti hipertrofiranog kontrasta tj. bez volumenskih pretenzija i širenja prema parku, arhitektura reduciranog oblikovanja sugerira ideju jednostavnosti i osvaja introvertnom čistoćom.

    Diskretna distorzija osnovnog, ortogonalnog volumena rezultat je nepravilnosti i napetosti koje pruža tlocrtna površina namijenjena gradnji čija volumenska projekcija postaje dinamična i atraktivna u cjelini i detalju (pogled niz Ilicu).

    Integralnim kompozitom potvrdit će razložnost svoje pojavnosti. Ovo nije mjesto „BILBAO-efekta“ već elitni obrazovni kompleks, suzdržane i trajne estetike novog trezora umjetnosti bogate i ponosne tradicije.