-
SVEUČILIŠNA OS
Iz strategijskog aspekta studija se može smatrati pars pro toto – iz jedne točke, mjesta ili problema izveden je cjelovit pristup. Oba idejna polazišta studije: dominanta uloga otvorenog javnog prostora i novo rješenje željezničkog prometa propitani su u cijelom opsegu, od Černomerca do Borongaja. Kao u utvrđenom, primarnom obuhvatu studije, i ovdje su se otvorile neslućene prostorne mogućnosti i razvojne perspektive. Uklanjanjem pruge može se ostvariti potpuno povezivanje povijesnog središta u Donjem gradu s novim središtem u Trnju, a dosad nepovezani grad integrirati u homogen organizam koji funkcionira kao kompleksna cjelina. Primjerice, bez ikakvih problema može se napokon ostvariti Sveučilišna aleja, za što postoji izražen interes Sveučilišta, također Središnja zelena os, koja je dijelom ostvarena u Trnju, a planirana do Novog Zagreba.
Predloženim rješenjem pruge ispunjen je i osnovni zahtjev za integraciju i urbanizaciju golemog područja tvornice „Janko Gredelj“, koje može postati svojevrsna premosnica između Donjega grada i Trnja. Industrijski areali koji se od zapada prema istoku nižu duž pruge, napose fragmentirana industrijska zona na istoku, također dobivaju integrativnu ulogu: postaju mjesta na kojima se susreću urbana memorija i baština s inovacijom i kreacijom. Drugim riječima, postaju fokusi novog urbaniteta. Povezivanje povijesnog središta u Donjemu gradu i novoga, u mnogočemu nedovršenoga u Trnju u funkcionalno i oblikovno homogen organizam, postaje time realnost.