• profil

    • biografija
    • nagrade
  • projekti

    • obiteljske kuće
      • kuća "g" | zagreb | 2008
      • kuća "o" | silba | 2012
      • kuća "m" | zagreb | 2012
    • upravne zgrade
      • hbk | zagreb | 2011
    • javni prostori
      • crkva sv. jurja | pag | 1994
      • trg petra krešimira IV | pag | 1996
      • javni wc | dubrovnik | 2002
      • riva | pag | 2005
      • trg kralja tomislava | opuzen | 2008
      • principij | rijeka | 2013
      • trg dr. Franje Tuđmana | zagreb | 2013
      • memorija sinagoge | zagreb | 2014
    • interijeri
      • v magazin | pag | 1986
      • "ban" caffe | zagreb | 1992
      • sv. juraj | pag | 1994
      • galerija "zebra" | ljubljana | 1996
      • optika "ghetaldus" | zagreb | 1998
      • banski dvori | zagreb | 1998
    • natječaji
      • riva | split | 2005
      • delta i luka baroš | rijeka | 2013
      • aluartforum | zagreb | 2014
      • bastion citadela | zadar | 2015
      • spomenik domovini | zagreb | 2016
    • izložbe
      • kogoj / fabijanić | zagreb | 2010
      • josip vaništa
        ukidanje retrospektive | zagreb | 2013
      • josip vaništa
        rukovet | zagreb | 2014
      • josip vaništa
        ishodišta | karlovac | 2014
      • josip vaništa
        vaništa'90 | zagreb | 2014
      • nenad fabijanić
        postamenti | zagreb | 2016
      • nenad fabijanić
        mit mijene | zagreb | 2017
    • scenografije
      • pastoralna simfonija | ljubljana | 1986
      • amadeus monumentum
        requiem | zagreb | 1991
      • plesovi erosa | split | 1998
      • johannes faust passion | zagreb
        2001 / 2015
    • studije
      • integrirani grad | zagreb | 2010
      • sveučilišna os | zagreb | 2013
  • predavanja

    • o iskustvima modernizacije
      povijesnih kazališta u europi
      varaždin | 2013
    • na zajedničkoj sceni | karlovac | 2014
    • integrativni dizajn | zagreb | 2014
    • duž i poprijeko magaševih putanja
      rijeka | 2014
    • ...što je fabijaniću baština...
      a baštini mediteran...
      rijeka | 2015
    • magazini soli - trezor paških posebnosti
      pag | 2015
  • studio

    • projektantski tim
    • kontakt

 
riva

split 2005

foto
nacrti / renderi / modeli
video
  • …Osnovna turistička i kulturna atrakcija, Dioklecijanova palača sa srednjovjekovnom gradskom jezgrom, tradicionalni je gradski centar koji se posljednjih godina širi prema sjeveru (novi dio gradskog centra), ali srce grada i dalje ostaje na Rivi, u gradskoj luci i oko nje!…

     

    Kompozicioni sklad šireg prospekta definira značaj posebnosti neposrednog urbanog tkiva i njegovog ambijenta. Splitska riva i reprezentativno gradsko pročelje u proklamiranom stavu i svojoj biti mora afirmirati tradicionalne slojeve obalne gradnje. Nužan uvjet - čitanje prostornih i komunikativnih autoriteta.

    Oblikovana i ambijentirana riva mora postati inspirativno žarište čija definicija i prostorna emanacija korigira i eliminira sve prostorno sadržajne nesporazume neposrednog okoliša (kontaktne zone elaborirane na razini anketnog prijedloga) kapilarno penetrirajući u širu urbanu strukturu.

    Kreativno urbo-arhitektonski produkt pripada samo jednom, svom mjestu, definirajući nova pravila, kriterije i propozicije! Samo tako nastaju novo profilirani ambijenti i arhitektonsko-dizajnerske posebnosti lokaliteta specifičnog značaja.

     

    Čitanjem registrirana, različita, a ponegdje i međusobno kontrastna arhitektonska valorizacija ovim prijedlozima nastoji uspostaviti nove dijaloge s ciljem artikuliranog sklada. Strah od novih dimenzija, time i ambijenata eliminirana je komponiranim prostornim odnosima koji govore da Mediteran pozna manje - intimnije, ali i veće - impresivne prostore. Ta se teza posebno može primijeniti na povijesno urbo-arhitektonsko iskustvo Splita.

    Novo oblikovana (profilirana) dimenzija biti će podloga za sasvim novi život. Posebno to ističemo, jer je u pitanju prostor na kojem je moguće aktivirati niz javnih, sezonskih spektakla koji Splitu možda ne nedostaju, ali su često prostorom ograničeni.

     

    Svrha natječaja i namjera ovog prijedloga precizno je elaborirana i zasnovana na osnovnoj tezi - valja pronaći oblikovna rješenja i otkriti posebnost ambijentalnih fragmenata kojim će započeti proces homogenizacije pojedinačnih prostora šire rive koji su iz više stilskih, tipoloških i neartikuliranih funkcionalnih intervencija dovedeni u pitanje. Namjera ovog rješenja je omogućiti otkriće vrijednosti i reverzibilno eliminirati oblikovne nedostatke na pojedinim detaljima unošenjem prostornih i parternih korekcija, te mogućih sadržaja javnih transformacija. Iz elaborata je uočljivo da se rješenje zasniva na evidentiranim prostornim i arhitektonski autoritetima.

    Primarno, uređenje javnih prostora i površina nije samo tema horizontalne obrade veće, slobodne površine javne namjene već formiranje i komponiranje prostora koji je definiran okolnim arhitektonskim volumenima artikuliranog oplošja.

    Temeljitim čitanjem oplošja pročelja uočene su kvalitativne razlike slojeva, tretmana i dovršenosti pojedinih fragmenata prostorne cjeline. Kvalitativni dijagram evidentiran je i zaslužuje fragmentiranu analizu predloženu specijalističkim analizama povjesničara, konzervatora, restauratora i ovdje važno... arhitekata!